UNIT KHIDMAT PENGURUSAN
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Pentadbiran, Kewangan dan Teknologi Maklumat secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecermelangan Perkhidmatan Awam.
- Menerima dan menyelesaikan masalah orang ramai yang berurusan dengan pejabat ini dalam suasana mesra dan sedia membantu.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :-
UNIT PEMBANGUNAN
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Pembangunan Tanah secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecermelangan Perkhidmatan Awam.
- Menerima dan menyelesaikan masalah orang ramai yang berurusan dengan pejabat ini dalam suasana mesra dan sedia membantu.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :-
UNIT PEMBANGUNAN TANAH & PELUPUSAN
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Pembangunan Tanah secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecermelangan Perkhidmatan Awam.
- Menerima dan menyelesaikan masalah orang ramai yang berurusan dengan pejabat ini dalam suasana mesra dan sedia membantu.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :-
UNIT PENDAFTARAN
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Pendaftaran secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecermelangan Perkhidmatan Awam.
- Menerima dan menyelesaikan masalah orang ramai yang berurusan dengan pejabat ini dalam suasana mesra dan sedia membantu.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :-
UNIT HASIL
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Hasil secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecermelangan Perkhidmatan Awam.
- Menjanjikan perkhidmatan yang berkualiti dan efisyen.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :
UNIT PESAKA KECIL
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Pesaka Kecil secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecemerlangan Perkhidmatan Awam.
- Menjanjikan perkhidmatan yang berkualiti dan efisyen.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :
BIL |
PERKARA |
TEMPOH MASA |
1. |
Permohonan tuntutan Pesaka Kecil dari tarikh permohonan diterima |
6 Bulan |
UNIT PENGUATKUASAAN & TEKNIKAL
Kami berusaha memberi perkhidmatan yang baik kepada orang ramai dengan berusaha meningkatkan Kualiti Teknikal secara menyeluruh selaras dengan matlamat untuk menuju Arah Kecermelangan Perkhidmatan Awam.
- Menjanjikan perkhidmatan yang berkualiti dan efisyen.
- Melaksanakan tugas-tugas mengikut piawaian seperti berikut :
PENGURUSAN ADUAN DAN MAKLUMBALAS
- Akuan Penerimaan Aduan secara bertulis melalui surat atau emel akan dihantar kepada pengadu dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas aduan diterima.
- Maklum balas terhadap aduan dihantar kepada pengadu dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas Akuan Penerimaan Aduan dihantar bagi aduan berkaitan PTJB (tempoh penghantaran maklum balas turut bergantung kepada jenis aduan yang diterima sama ada aduan tersebut memerlukan kajian yang lebih lanjut dan kerumitan aduan tersebut).
- Aduan dipanjangkan kepada Biro Pengaduan Awam dan salinan dihantar kepada pengadu dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas Akuan Penerimaan Aduan dihantar bagi aduan berkaitan Jabatan/Agensi lain.
TATACARA KEWANGAN
Memastikan bayaran bil dan invois dibuat tidak melebihi 14 hari dari tarikh penerimaan (bagi dokumen yang lengkap).